Kalite Kontrol Portalı | Forum

Genel => Sağlık => Konuyu başlatan: esinsym üzerinde 04 Mayıs 2011, 12:58:18



Konu Başlığı: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: esinsym üzerinde 04 Mayıs 2011, 12:58:18
yeni HKS kapsamında ilk denetim ne zaman olacak,bilgisi olan var mı acaba???


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: NUR. üzerinde 04 Mayıs 2011, 13:45:57
ilk denetimler aralık ayı gibi yani ikinci dönem olacak.. ilk dönem denetim yapılmayacak. tüm hastaneler 1 puan kabul edilecek..


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: esinsym üzerinde 04 Mayıs 2011, 14:10:50
Teşekkürler.2012 puanı için denetim olacak yani.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: NUR. üzerinde 04 Mayıs 2011, 14:26:27
AYNEN ÖYLE ARKADAŞIM.. İKİNCİ DÖNEM HERKESE 1 TAM PUAN 2012 DE ONLAR BELİRLEYECEK YENİ HKS YE GÖRE YENİ PUAN..


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: asya.ersoy üzerinde 22 Ağustos 2011, 16:25:18
arkadaşlar 2012 de denetim derken. yani bu yıl olmayacak mı? biz özel hastaneyiz.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: _burakk_ üzerinde 22 Ağustos 2011, 18:44:33
arkadaşlar 2012 de denetim derken. yani bu yıl olmayacak mı? biz özel hastaneyiz.

asya, bu yıl denetim olacak,denetimde alınacak  puan katsayısı  2012 için değerlendirilecek.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: YİDOKO üzerinde 31 Ağustos 2011, 19:14:25
ÖZEL HASTANELER hks EĞİTİMİNDE EKİM AYININ 2. YARISINDAN İTİBAREN DENETİMLERİN YAPILACAĞI BİZİM BU YIL İÇİN PUAN BİLDİRMEYECEĞİMİZİ SÖYLEDİLER. BAKANLIĞIN WEB SAYFASINDA BAYRAMDAN SONRA AÇIKLAYACAKLARMIŞ.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: feldispat üzerinde 04 Eylül 2011, 17:02:07
Denetimlerle ilgili nasıl ve ne zaman yapılacağı , yine bazı bölümlerden mi yoksa tümbölümlerden mi olacağı ile ilgili Eylül ayı ortalarında  bir açıklama yapacağını Ankara' daki eğitimde söylediler.Bu sene de geçen seneki gibi bölüm bazında yapabilirler.Ayrıca Sağlık Bakanlığı Kasım ayında kongresi var ona hazırlanıyor. Bu da onların iş yükü geçen seneki denetimleri kongre sonrasında başlamıştı.Bu sebepten dolayı Aralık ayında başlayabilirler diye düşünüyorum.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: mmmat üzerinde 09 Eylül 2011, 09:34:29
Bilgi paylaşımları için tüm arkadaşlara teşekkürler..................


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fungokhan üzerinde 29 Eylül 2011, 20:04:35
Merkezi Değerlendirmeler Başlıyor!!!
24 Ekim 2011 – 14 Ocak 2012
hayırlı uğurlu olsun...
herkese başarılar :)


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: çede üzerinde 30 Eylül 2011, 11:39:18
MERKEZİ DEĞERLENDİRMEDE HERKESE BAŞARILAR,UMARIM İYİ GEÇER


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: sanatkarca üzerinde 07 Ekim 2011, 16:16:12
ilk değerlendirme 24 ekimde batmanda başlıyormuş hadi herkese kolay gelsin sitede batmanda bulunan arkadaşlar varsa denetim sonrası birikimlerini paylaşırlar umarım


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 07 Ekim 2011, 22:36:32
HERKESE  ÇOOOOOKK BAŞARILAR.. ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN ;D


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: needtheend üzerinde 08 Ekim 2011, 11:29:28
Değerlendirmeler ilk olarak İstanbul'da başlamayacak mı ? İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü'nde yapılan toplantıda öyle söylenmişti ?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: needtheend üzerinde 19 Ekim 2011, 18:43:49
İlk değerlendirme yerleri belli oldu...

http://www.performans.saglik.gov.tr/index.php?lang=tr&page=46&newsCat=1&newsID=661


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fulyacan üzerinde 27 Ekim 2011, 08:55:27
günaydın arkadaşlar denetleme yapılan hastanelerde çalışanlar varmı aramızda ?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 27 Ekim 2011, 19:37:54
ARKADAŞLAR; HASTALARA DOKTORUNUZ SİZE BİLGİ VERDİMİ,HEMŞİRENİZ SİZE EĞİTİM VERDİMİ  VB. SORULAR SORUYORLAR. HER BİRİMİN KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN LİSTESİ VARMI?,HASTA TRANSFERİ NASIL YAPILIYOR?KAN TRANSFÜZYONU NASIL YAPILIYOR?,ACİL ÇANTALARI İLE STOK SAYILARI TUTUYORMU?YİNE NARKOTİKLER AYNI ŞEKİLDE,MESELA BİR DOLABIN TEMİZLİĞİNE BİLE BAKIYORLAR,TEMİZLİK ÇİZELGELERİNİ SORUMLULAR KONTROL EDİYORMU BAKIYORLAR. YİNE AKLIMA GELDİKÇE PAYLAŞIRIM..

KISACASI STANDARTLARIN MADDELERİNİ DİDİK DİDİK İNCELİYORLAR . KOLAY GELSİN


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: Tülay ÖZ üzerinde 27 Ekim 2011, 21:08:41
arkadaşım yazılı düzenlemeleri nerede değerlendiriyorlar narkotik ilaçların kliniklerde bulundurulmasına  konusunda ne diyorlar acil arabalarını stoklarınıda otomasyonda görmek istiyorlar mı?lütfen yardımcı olurmusun?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ibaran üzerinde 28 Ekim 2011, 14:04:58
arkadaşlar kolay gelsin. bizde değerlendirmeyi atlattık. darısı sizlere. hks rehberinde yer alan değerlendirilecek bölümlerle ilgili standartlar ve alt standartlar tek tek soruluyor. ayrıcı ilgili bölümde adı geçen eğitim verildiğine dair kayıt ve yazılı düzenlemeyi hemen orda istiyorlar. o anda orada çalışan kim varsa sorulardan nasibini alıyor. renkli kodlar, renkli tanımlayıcı figürler, kimlik bileklikleri üstünde çok durdukları uzun uzun durdukları konular. ayrıca hasta ve hasta yakınlarınada sorular yöneltiliyor.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: Tülay ÖZ üzerinde 28 Ekim 2011, 16:37:41
arkadaşım yönetim hizmetleri bölümündeki standartları nerede değerlendiriyor?hks de istenen 31 yazılı düzenleme dışında yazılı düzenleme istiyormu? renkli kod tatbikatlarında görüntü istiyormu?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fulyacan üzerinde 28 Ekim 2011, 17:07:50
arkadaşlar geçmiş olsun siz kurtuldunuz darısı bize diyelim umarım iyi geçmiştir denetimleriniz.hks kapsamında verilen eğitimlerim eğitim katılım formlarını istiyorlar sanırım.şu 31 yazılı düzenlemenin hepsini istedilermi.? ameliyathane ve sterlizasyonda nelere dikkat ettiler.?yönetim hizmetlerini kliniklerdemi degerlendiriyorlar biz direktörlerden neler istiyorlar mesela .çok soru sordum farkındayım ilk denetimim olacak çok çalıştık allahım yardım etsin hepimize..tşkler


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 29 Ekim 2011, 02:48:06
arkadaşlar biz atlattık ve çok teşekkür ederek gittiler,çok güzel geçti denetimimiz . paylaşmak istedim....darısı herkesin başına...


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 29 Ekim 2011, 02:53:50
arkadaşlar geçmiş olsun siz kurtuldunuz darısı bize diyelim umarım iyi geçmiştir denetimleriniz.hks kapsamında verilen eğitimlerim eğitim katılım formlarını istiyorlar sanırım.şu 31 yazılı düzenlemenin hepsini istedilermi.? ameliyathane ve sterlizasyonda nelere dikkat ettiler.?yönetim hizmetlerini kliniklerdemi degerlendiriyorlar biz direktörlerden neler istiyorlar mesela .çok soru sordum farkındayım ilk denetimim olacak çok çalıştık allahım yardım etsin hepimize..tşkler

arkadaşım  yönetim hizmetlerinin kriterlerinde ne varsa hepsini soruyorlar. toplantı tutanakları,eğitim tutanakları..hepsini tek tek inceliyorlar. hasta onamlarını mutlaka doktorun imzalamasını istiyorlar mesela,hastaya gerçekten doktor onamlarla ilgili bilgi vermişmi ona bakıyorlar....hasta kısıtlama ,düşme riskini hemşirelere anlatıyorlar. hedefleriniz ve değerlendirmeleriniz çok önemli... bunları iyi toparlayın.. ben çok mutluyum. özellikle klinik hemşirelerimizin kayıtları ve hasta dosyalarımızın düzeninden çok memnun kaldılar.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 29 Ekim 2011, 02:57:23
standartlar dışında hiç bir şey sormuyorlar.kodlama sisteminizi deniyorlar. örneğin bizim mavi kod butonuna bastılar, ekip ne kadar sürede geldi ona baktılar vb.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 29 Ekim 2011, 02:58:37
arkadaşım yazılı düzenlemeleri nerede değerlendiriyorlar narkotik ilaçların kliniklerde bulundurulmasına  konusunda ne diyorlar acil arabalarını stoklarınıda otomasyonda görmek istiyorlar mı?lütfen yardımcı olurmusun?


narkotik ilaçlarımız bizimde klinikte anlamadım ne sorduğunuzu... yeterki kayıtlarını tutun ???


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: Tülay ÖZ üzerinde 29 Ekim 2011, 17:55:27
arkadaşım indikatörlerle ilgili bir şey soruyorlarmı?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 29 Ekim 2011, 18:18:29
arkadaşım indikatörlerle ilgili bir şey soruyorlarmı?


hayır sormadılar.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fulyacan üzerinde 31 Ekim 2011, 09:37:39
çok tşkler arkadaşlar paylaştıklarınız için.denetimçiler gelinceye kadar ben kalpten gitmesem iyi olur:) test rehberleri ve diğer rehberleri inceliyorlarmı.?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ihkalite üzerinde 31 Ekim 2011, 12:53:06
Denetimini geçiren arkadaşlara geçmiş olsun dileklerimi iletirim.Darısı bizlere .Özdeğerlendirme raporunda nelere bakılıyor.Elinizde varsa ve paylaşırsanız sevinirim.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: AKÇAKALE üzerinde 01 Kasım 2011, 12:10:43
merhaba arkadaşlar değerlendirmeler bittikten sonra bizimle fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim kolay gelsin


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: dyarar üzerinde 01 Kasım 2011, 16:13:06
Bizimde denetlememiz bitti, ilgili bütün maddeleri tek tek soruyorlar ve yazılı düzenleme ve kayıt istiyorlar, ilk yarım gün dokümantasyon inceleniyor, Yönetim bölümüne bakılıyor, sonra ilgili servisler geziliyor, ve hasta dosyaları inceleniyor, maddelerdeki herşey soruluyor. Birde Mavi kod verildi.
Kolay gelsin,


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: dyarar üzerinde 01 Kasım 2011, 16:28:24
öz değerlendirme raporu ektedir.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fungokhan üzerinde 01 Kasım 2011, 16:46:21
öz değerlendirme için bir talimat istediler mi


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: dyarar üzerinde 01 Kasım 2011, 16:52:25
herşey için yazılı düzenleme istiyorlar.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fungokhan üzerinde 01 Kasım 2011, 17:11:32
bu talimatı paylaşabilir misiniz


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: dyarar üzerinde 01 Kasım 2011, 17:15:15
Öz Dğerlendirme prosedürü, tetkik geçen kelimeleri değerlendirme olarak düzeltin lütfen

1.AMAÇ

Kalite sisteminin yeterliliğini, uygunluğunu, etkinliğini değerlendirmek ve devamlılığını güvence altına almak için yapılacak kuruluş içi kalite sistem tetkiklerinde izlenecek yolların belirlenmesidir.

2. KAPSAM

Bu prosedür,  iç tetkik prosesinin basamaklarını ve iç tetkikte görev alan personelin yetki ve sorumluluklarını kapsar

3.TANIMLAR

3.1. İç tetkik: Kalite ile ilgili faaliyetlerin ve sonuçlarının, planlanan düzenlemelere uyup uymadığının, bu düzenlemelerin etkili olarak uygulanıp uygulanmadığının ve amaca ulaşmak için uygun olup olmadığının, kurum içinden seçilen denetçiler tarafından, sistematik ve tarafsız olarak incelenmesidir.

4. İLGİLİ DÖKÜMANLAR

LST-29-00       Öz Değerlendirme Soru Listesi
FORM-003-00   Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu
FORM-004-00   Değerlendirme Raporu
FORM-104-00   Öz Değerlendirme Planı
FORM-122-00   Faaliyet Takip Formu
5.UYGULAYICILAR

 Kalite Yöneticisi, tetkikçiler ve tüm personel.

6.UYGULAMALAR

6.1. Öz değerlendirme planlanmasından Kalite Yöneticisi sorumludur. Her bir birim yılda en az bir kez tetkik edilir. Bununla birlikte belirli faaliyet alanları önem dereceleri ve geçmiş dönem kalite sistem durumları göz önüne alınarak daha sık değerlendirme yapılabilir.

6.2. Her yıl için Ocak ayında tüm faaliyet alanlarını kapsamak üzere hastane içi yıllık FORM-104-00 Öz Değerlendirme Planı, kalite yöneticisi tarafından hazırlanır ve üst yönetim onayı ile yürürlüğe girer.

6.3. Plan dikey kısmında tetkik edilecek birimlerin, yatay kısmında tetkik tarihlerinin yer aldığı bir matristir.  Her birim adı ile, tarihin kesiştiği kesim noktasında tetkiki yapacak kişilerin isimleri yer alır.

6.4. İç tetkikçiler, kalite temsilcisi ve yönetim tarafından önceden belirlenmiş personeldir. İç tetkikçiler, kalite sisteminin temel yaklaşımlarını bilen ve kurum süreçlerini tanıyan personel arasından seçilmiş olup iç tetkikçi eğitimi görmüş olmaları esastır.

6.5. İç tetkikte görevli personel tetkik edeceği birimde görevli olmamalıdır. İç tetkikçilerin tarafsızlığının sağlanmasından kalite yöneticisi sorumludur.

6.6. Tetkikçiler tetkik öncesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi şartlarını, Hastane Hizmet Kalite Standart maddelerini, kalite el kitabını, tetkik edilecek birimle ilgili prosedürleri, varsa uygunsuzluk raporlarını, düzeltici faaliyet dosyalarını gözden geçirirler ve tetkik sırasında kullanacakları LST-29-00 Öz Değerlendirme Soru Listesi’ni oluştururlar.

6.7. Plan tetkikten bir hafta önce birimlere gönderilerek önerilen tetkik tarihlerini tüm birimlerin görmesi sağlanır.

6.8. İç tetkikçi, tetkik yapılması planlanan birim sorumlu yöneticisi ile tetkik tarihinden en az bir hafta önce irtibata geçer. Yönetici iç tetkik planında görünen tarihi onaylar ya da birlikte alternatif bir tarihe karar verilebilir.

6.9. İç tetkik, karar verilen tarih ve saatte, tetkik edilecek birim sorumlusu ve tetkikte yer alacak personelin katılımı ile gerçekleştirilecek olan açılış toplantısı ile başlar. Bu toplantıda tetkik kapsamı, yöntemi, hangi alanların gezilip, hangi dokümanların inceleneceği, kimlerle görüşüleceği hakkında fikir birliği sağlanır.
 
6.10. Tetkikçiler, tetkik ettikleri birimin dokümanter edilmiş kalite yönetim sistemi şartlarını sağladığı ve sistemin etkin olarak uygulanarak sürekliliğinin sağlandığını gösteren kanıtlar ararlar.

6.11. Tetkik sırasında aşağıda yer alan sorular cevaplandırılmaya çalışılır:

•   Prosedürler, dokümanlar ve kalite sistemi elemanlarını tarif eden ve destekleyen diğer bilgi ve veriler tetkik edilen kuruluş personeli tarafından bilinmiş, anlaşılmış ve kullanılmış mıdır?
•   Kalite sistemini tanımlamak için kullanılan bütün dokümanlar ve diğer bilgiler istenilen kalite hedeflerine ulaşmak için yeterli midir?

6.12. Tetkikçiler;

•   Tetkik kapsamı içinde kalmalıdır.
•   Tarafsız olmalıdır.
•   Tetkik edilen kalite sistemi hakkında karar vermeye gerekli olan delilleri toplamalı ve bunları değerlendirmelidir.
•   Tetkik sonuçlarını etkileyecek delillere karşı hazır olmalı ve bu konuda kapsamlı tetkik isteyebilmelidir.

6.13. Tetkikin sonunda, tetkik raporu hazırlanmasından önce tetkikçiler tetkik edilen birim sorumlusu ve tetkike katılan personel ile kapanış toplantısı yapar. Toplantıda, tetkikin genel sonucu, varsa uygunsuzluklar ve gözlemler hakkında bilgi verilir.

6.14. Tetkik sırasında belirtilen konularda uygunsuzluk tespit edildiği takdirde sorumlu yöneticiye bilgi verilir. Gereksiz gecikmelerden kaçınarak uygunsuzluğu gidermek üzere düzeltici faaliyetler başlatılır. Tetkik sırasında not alınan her uygunsuzluk, FORM-003-00 Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu kullanılarak dokümanter edilir. Tetkikçi formun “Uygunsuzluk Tanımı” kısmını doldurur. Form daha sonra düzeltici faaliyet önermek için formun ikinci kısmını kullanacak olan yöneticiye verilir.

6.15. FORM-003-02 Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu’nu alan sorumlu yönetici, uygunsuzluğu inceler, uygunsuzluğa yol açan muhtemel nedenleri belirler ve yapılması gereken düzeltici faaliyet ile faaliyetin sonuçlanacağı tarihi formun ilgili kısmına kaydeder. Tetkikçi öneriyi inceler ve onaylar, kendisi de önerilerde bulunabilir, ancak bunlar tetkik edileni bağlayıcı değildir.

6.16. Tetkikçi düzeltici faaliyetin tamamlanma süresi sonunda, düzeltici faaliyetin uygulanıp uygulanmadığı ve etkinliğini belirlemek için uygunsuzluk tespit edilen birim için tetkiki tekrarlar. Düzeltici faaliyetin, uygunsuzluğu giderdiğini gösteren somut kanıtlar bulunması halinde uygunsuzluk raporu kapatılır. Uygunsuzluğun tam olarak giderilememesi durumunda yeni bir tetkik tarihi belirlenir.

6.17. Her tetkik sonunda tetkikçiler tarafından FORM-004-00 Değerlendirme Raporu doldurulur. Burada tetkik yapılan birim, tetkike katılanlar, tetkik hakkında kısa bir açıklama, tetkikte incelenen belgeler, birimin standartlara uyumu konusunda tetkikçilerin genel görüşü, varsa uygunsuzluk sayısı ve uygunsuzluklar hakkında bilgiler yer alır.

6.18. Kalite İç kalite tetkiki sonrası Raporun bir kopyası ilgili bölümde bırakılır. Orijinalleri ise kalite yöneticisine gönderilir. Kalite Yöneticisi uygunsuzlukları ve düzeltici faaliyetleri izlemek üzere bunları FORM-122-00 Faaliyet Takip Formuna işler.

6.19. İç tetkik dokümanları kalite temsilcisi tarafından dosyalanır ve PR-4.2-01 Kayıtların Kontrolü Prosedürü ’ne göre muhafaza edilir.

6.20. Eğer denetçi dışarıdan geliyorsa, yukarıda belirtilen şartlar aynen geçerlidir. Sadece dış denetçilere ait Değerlendirme raporları ve düzeltici ve önleyici faaliyet formları kullanılır.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fungokhan üzerinde 01 Kasım 2011, 17:23:59
teşekkür ederim


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: 95hazan üzerinde 01 Kasım 2011, 22:06:11
Yönetim Hizmetleri hangi bölümleri kapsar.Eğitim Hasta çalışan yönetim hizmetlerinde mi bulunuyor .yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: Tülay ÖZ üzerinde 01 Kasım 2011, 23:24:31
arkadaşım herşey için yazılı düzenleme istiyorlar demişsin anlayamadım .Hks de belirtilen yazılı düzenlemelerin dışında biz hazırlamadık. yanlışmı yaptık acaba.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ihkalite üzerinde 02 Kasım 2011, 10:57:03
paylaşımlarınız için teşekkürler. :)


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: neslihanyy üzerinde 03 Kasım 2011, 15:31:45
benim akreditasyondan öğrendiğim, 6 yıllık tecrübemden öğrendiğim yazılı düzenleme; yazarak ve uygulatılarak yapılan düzenlemedir, düzenleme ise sadece uygulamadır. Ama denetçiler düzenlemeye de yazı istiyolar ve o düzenlemenin başlığıyla neden yok sorusu yöneltiyorlar ben bizim denetçilere bu açıklamamı yapınca sustular ve istemeyi bıraktılar. Tam olan yerlerde standart dışında soru sordular açık bulmak için hepiniz dikkatli olun direk uyarılarınızı yapın ben öyle yaptım iyi de oldu. Herkese bol şans...


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: berringız üzerinde 03 Kasım 2011, 19:44:56
geçmiş olsun neslihancım:):)


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: neslihanyy üzerinde 04 Kasım 2011, 10:17:39
teşekkür ederim canım benim :)))


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: sehdal üzerinde 05 Kasım 2011, 11:30:33
Merhaba arkadaşlar,

Cuma günü denetimimiz vardı. Yönetimle ilgili maddelerde standartta ne yazıyorsa onun aynısını istiyorlar. Yaklaşık yarım gün süren YÖNETİM değerlendirmesinde;
-öz değerlendirme kayıtları,
-komite toplantı kayıtları,
-komite üyelerinin görevlendirme yazıları, ( görevlendirilenlerin bilgilendirildiğine dair imzalı onayları )
-eğitim kayıtları ( kimlere ne eğitim verdiniz, süresi nedir, raporlar, vb. ),
-tesis güvenliği komitesi ( talimat dışında plan da istiyorlar ),
-eğitim komitesi ( yine planlar ),
-kalite hedefleri ( bölüm bazında ve sayısal olmalı ),
-hedeflerle ilgili toplantı kayıtları ( yine bölüm bazında ),
-sağlık taramaları ile ilgili kayıtlar ( tüm taramalarda doktor kaşesine bakıyorlar ve taramalarda doktorların da kayıtlarını istiyorlar ),
-farmakoloji bildirimi,
-dokümantasyonların güncellenme tarihleri ( yeni çıkan HKS kitapçığındaki yeni istekler dahil edilmiş mi diye ),
-dış kaynaklı dokümanların listesi ve listedeki dokümanların gösterilmesi,
-genel temizlik talimatları ve planları,
-çalışan memnuniyeti anketleri ve raporlanması ( bunu nasıl sundunuz diye sordular )
-müşteri şikayet-anket değerlendirmeleri,
-toplantı talimatı ve yapılan toplantı kayıtları,
konularına ayrıntılı bakıyorlar.

Ameliyathanede;
-talimatlar-formlar ( özellikle giriş-çıkış ve işleyiş kuralları, çalışan güvenliği, cerrahi güvenlik, düşme ve kısıtlama, kimliklendirme, temizlik )
-uygulama ( çalışanlar ameliyata hasta kabulü, kesici-delici alet yaralanmaları, cerrahi güvenlik formu, tıbbi atık, ilaç dolapları, ısı-nem kontrolleri, temizlik çizelgeleri )

Sterilizasyonda;
-talimat-formlar ( ( özellikle giriş-çıkış ve işleyiş kuralları, temiz alan-kirli alan, indikatörler, vb.)
-uygulama ( çalışanların işleyiş ile ilgili bilgisi, indikatörler, kontrol çizelgeleri, havalandırma sistemi, vb)

Biyokimya Laboratuvarda;
-numune kabul-red kriterleri ve takip formları,
-dış kalite kontrol,
-iç kalite kontrol,
-hasta sonuç kağıdı içindekiler ( kan alınış, veriliş, rapor tarihi gibi hepsine bakıyorlar ),
-panik değer,
-temizlik planı ve çizelgeleri,
-hastalara sonuç verilen yer ( açık alan olacak )
-hastabaşı test cihazı kalibrasyonları, 
-laboratuvar cihazları envanteri,
-cihazlara ait dosyalar ( kılavuz, arıza, bakım, vb )

Hasta Dosyası ve Arşivde;
-hasta dosyaları,
-güvenlik, yangın önlemleri,
-haşere kontrolü ( fatura ya da rapor örneği),
-ısı-nem kontrolü,
-temizlik çizelgesi,

Klinik Servis
-hasta dosyaları
-kan transfüzyonu işleyişi ( özellikle bu işlemin yapıldığı hasta dosyası istendi )
-acil arabası çizelge ve ilaç kontrolü,
-dolaplardaki ilaçların kontrolü ( yerleştirme, miat, vb. )
-hastanın yanında getirdiği ilaçlar ile ilgili talimat, form,
-narkotik ilaçların takibi,
-sözel order takibi,
-alandaki tüm hemşirelerin kimliklendirme, izolasyon, düşme riski olan hastalarla ilgili bilgilerinin teyidi,
-temizlik görevlilerinin solüsyonlarla ve temizliklerle ilgili bilgisi, eğitim alıp almadıkları

Detaylı olarak denetimde bakılan konuları sizlere aktarmaya çalıştım. Lütfen özellikle kayıt ve kayıtların yazılı ve imzalı olmasına özellikle dikkat edin.

Herkese kolay gelsin,

Sevgilerimle.

Not: İyi bayramlar dilerim.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ÖZDEL üzerinde 05 Kasım 2011, 20:24:56
denetimi atlatanlar rahatlamışlardır darısı denetleneceklerin başına.değerlendirilen arkadaşlar dış kaynaklı dökümanlara yani yönetmeliklere filan tek tek bakıyorlar mı?ve biz ilk defa hedef belirledik ama hepsi sayısal değildi genel anlamda plan gibi hazırladık bütün bölümleri kapsayan tek tek bölüm bazındamı yapmalıydık yada hepsi bir arada olsa birşey derlermi cevaplarsanız sevinirim


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: nadir07 üzerinde 10 Kasım 2011, 10:31:05
Bilgilendirmeler için Teşekkürler, denetlenen arkadaşlara geçmiş olsun. İnş. ii geçmiştir. Denetleneceklere kolay gelsin.   herkese iyi çalışmalar


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: nisann36 üzerinde 10 Kasım 2011, 10:41:30
herkesin geçmiş bayramı kutlu olsun
denetimi geçiren arkadaşlar rahatladı :) sıra bizlerde arkadaşlar hks de bulunan yazılı düzenlemlerin listesi varmı, gönderebilirmi. şimdiden tşk ederim. kolay gelsin.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: fatma handan üzerinde 11 Kasım 2011, 00:21:21
Öz Dğerlendirme prosedürü, tetkik geçen kelimeleri değerlendirme olarak düzeltin lütfen

1.AMAÇ

Kalite sisteminin yeterliliğini, uygunluğunu, etkinliğini değerlendirmek ve devamlılığını güvence altına almak için yapılacak kuruluş içi kalite sistem tetkiklerinde izlenecek yolların belirlenmesidir.

2. KAPSAM

Bu prosedür,  iç tetkik prosesinin basamaklarını ve iç tetkikte görev alan personelin yetki ve sorumluluklarını kapsar

3.TANIMLAR

3.1. İç tetkik: Kalite ile ilgili faaliyetlerin ve sonuçlarının, planlanan düzenlemelere uyup uymadığının, bu düzenlemelerin etkili olarak uygulanıp uygulanmadığının ve amaca ulaşmak için uygun olup olmadığının, kurum içinden seçilen denetçiler tarafından, sistematik ve tarafsız olarak incelenmesidir.

4. İLGİLİ DÖKÜMANLAR

LST-29-00       Öz Değerlendirme Soru Listesi
FORM-003-00   Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu
FORM-004-00   Değerlendirme Raporu
FORM-104-00   Öz Değerlendirme Planı
FORM-122-00   Faaliyet Takip Formu
5.UYGULAYICILAR

 Kalite Yöneticisi, tetkikçiler ve tüm personel.

6.UYGULAMALAR

6.1. Öz değerlendirme planlanmasından Kalite Yöneticisi sorumludur. Her bir birim yılda en az bir kez tetkik edilir. Bununla birlikte belirli faaliyet alanları önem dereceleri ve geçmiş dönem kalite sistem durumları göz önüne alınarak daha sık değerlendirme yapılabilir.

6.2. Her yıl için Ocak ayında tüm faaliyet alanlarını kapsamak üzere hastane içi yıllık FORM-104-00 Öz Değerlendirme Planı, kalite yöneticisi tarafından hazırlanır ve üst yönetim onayı ile yürürlüğe girer.

6.3. Plan dikey kısmında tetkik edilecek birimlerin, yatay kısmında tetkik tarihlerinin yer aldığı bir matristir.  Her birim adı ile, tarihin kesiştiği kesim noktasında tetkiki yapacak kişilerin isimleri yer alır.

6.4. İç tetkikçiler, kalite temsilcisi ve yönetim tarafından önceden belirlenmiş personeldir. İç tetkikçiler, kalite sisteminin temel yaklaşımlarını bilen ve kurum süreçlerini tanıyan personel arasından seçilmiş olup iç tetkikçi eğitimi görmüş olmaları esastır.

6.5. İç tetkikte görevli personel tetkik edeceği birimde görevli olmamalıdır. İç tetkikçilerin tarafsızlığının sağlanmasından kalite yöneticisi sorumludur.

6.6. Tetkikçiler tetkik öncesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi şartlarını, Hastane Hizmet Kalite Standart maddelerini, kalite el kitabını, tetkik edilecek birimle ilgili prosedürleri, varsa uygunsuzluk raporlarını, düzeltici faaliyet dosyalarını gözden geçirirler ve tetkik sırasında kullanacakları LST-29-00 Öz Değerlendirme Soru Listesi’ni oluştururlar.

6.7. Plan tetkikten bir hafta önce birimlere gönderilerek önerilen tetkik tarihlerini tüm birimlerin görmesi sağlanır.

6.8. İç tetkikçi, tetkik yapılması planlanan birim sorumlu yöneticisi ile tetkik tarihinden en az bir hafta önce irtibata geçer. Yönetici iç tetkik planında görünen tarihi onaylar ya da birlikte alternatif bir tarihe karar verilebilir.

6.9. İç tetkik, karar verilen tarih ve saatte, tetkik edilecek birim sorumlusu ve tetkikte yer alacak personelin katılımı ile gerçekleştirilecek olan açılış toplantısı ile başlar. Bu toplantıda tetkik kapsamı, yöntemi, hangi alanların gezilip, hangi dokümanların inceleneceği, kimlerle görüşüleceği hakkında fikir birliği sağlanır.
 
6.10. Tetkikçiler, tetkik ettikleri birimin dokümanter edilmiş kalite yönetim sistemi şartlarını sağladığı ve sistemin etkin olarak uygulanarak sürekliliğinin sağlandığını gösteren kanıtlar ararlar.

6.11. Tetkik sırasında aşağıda yer alan sorular cevaplandırılmaya çalışılır:

•   Prosedürler, dokümanlar ve kalite sistemi elemanlarını tarif eden ve destekleyen diğer bilgi ve veriler tetkik edilen kuruluş personeli tarafından bilinmiş, anlaşılmış ve kullanılmış mıdır?
•   Kalite sistemini tanımlamak için kullanılan bütün dokümanlar ve diğer bilgiler istenilen kalite hedeflerine ulaşmak için yeterli midir?

6.12. Tetkikçiler;

•   Tetkik kapsamı içinde kalmalıdır.
•   Tarafsız olmalıdır.
•   Tetkik edilen kalite sistemi hakkında karar vermeye gerekli olan delilleri toplamalı ve bunları değerlendirmelidir.
•   Tetkik sonuçlarını etkileyecek delillere karşı hazır olmalı ve bu konuda kapsamlı tetkik isteyebilmelidir.

6.13. Tetkikin sonunda, tetkik raporu hazırlanmasından önce tetkikçiler tetkik edilen birim sorumlusu ve tetkike katılan personel ile kapanış toplantısı yapar. Toplantıda, tetkikin genel sonucu, varsa uygunsuzluklar ve gözlemler hakkında bilgi verilir.

6.14. Tetkik sırasında belirtilen konularda uygunsuzluk tespit edildiği takdirde sorumlu yöneticiye bilgi verilir. Gereksiz gecikmelerden kaçınarak uygunsuzluğu gidermek üzere düzeltici faaliyetler başlatılır. Tetkik sırasında not alınan her uygunsuzluk, FORM-003-00 Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu kullanılarak dokümanter edilir. Tetkikçi formun “Uygunsuzluk Tanımı” kısmını doldurur. Form daha sonra düzeltici faaliyet önermek için formun ikinci kısmını kullanacak olan yöneticiye verilir.

6.15. FORM-003-02 Düzeltici/Önleyici Faaliyet Bildirim Formu’nu alan sorumlu yönetici, uygunsuzluğu inceler, uygunsuzluğa yol açan muhtemel nedenleri belirler ve yapılması gereken düzeltici faaliyet ile faaliyetin sonuçlanacağı tarihi formun ilgili kısmına kaydeder. Tetkikçi öneriyi inceler ve onaylar, kendisi de önerilerde bulunabilir, ancak bunlar tetkik edileni bağlayıcı değildir.

6.16. Tetkikçi düzeltici faaliyetin tamamlanma süresi sonunda, düzeltici faaliyetin uygulanıp uygulanmadığı ve etkinliğini belirlemek için uygunsuzluk tespit edilen birim için tetkiki tekrarlar. Düzeltici faaliyetin, uygunsuzluğu giderdiğini gösteren somut kanıtlar bulunması halinde uygunsuzluk raporu kapatılır. Uygunsuzluğun tam olarak giderilememesi durumunda yeni bir tetkik tarihi belirlenir.

6.17. Her tetkik sonunda tetkikçiler tarafından FORM-004-00 Değerlendirme Raporu doldurulur. Burada tetkik yapılan birim, tetkike katılanlar, tetkik hakkında kısa bir açıklama, tetkikte incelenen belgeler, birimin standartlara uyumu konusunda tetkikçilerin genel görüşü, varsa uygunsuzluk sayısı ve uygunsuzluklar hakkında bilgiler yer alır.

6.18. Kalite İç kalite tetkiki sonrası Raporun bir kopyası ilgili bölümde bırakılır. Orijinalleri ise kalite yöneticisine gönderilir. Kalite Yöneticisi uygunsuzlukları ve düzeltici faaliyetleri izlemek üzere bunları FORM-122-00 Faaliyet Takip Formuna işler.

6.19. İç tetkik dokümanları kalite temsilcisi tarafından dosyalanır ve PR-4.2-01 Kayıtların Kontrolü Prosedürü ’ne göre muhafaza edilir.

6.20. Eğer denetçi dışarıdan geliyorsa, yukarıda belirtilen şartlar aynen geçerlidir. Sadece dış denetçilere ait Değerlendirme raporları ve düzeltici ve önleyici faaliyet formları kullanılır.



Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ÖZDEL üzerinde 12 Kasım 2011, 19:46:55
zerringız iyi akşamlar siz denetimi anlattınız ne güzel darısı bizim başımıza.birşey sorsam hedefleri tek tek mi belirlemiştiniz ben tablo şeklinde yapmıştımda ayrı ayrı mı yapmalıyım ve biz ilk defa hedef belirliyoruz da


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 15 Kasım 2011, 00:10:55
Yönetim Hizmetleri:
•   Kalite Uzmanı'nın görevlendirme yazısı istendi.
•   Hastanedeki tüm bölümlerin kalite temsilcilerinin hangi prosedür/görev tanımında belirtilmiş olduğu kontrol edildi.
•   2011 yılı İndikatör sonuçları değerlendirildi ve bölümlerin hedeflerine bakıldı.
•   Öz değerlendirme raporu kontrol edildi. Raporda indikatör sonuçları, hasta ve çalışan memnuniyetine ait alınan kararlara bakıldı.
•   Dokümanların asılması kuralları ile ilgili doküman gözden geçirildi. Mümkün olduğunca alanlara asılı bilgilendirmelerin az olması gerektiği konusunda geri bildirimleri oldu.
•   Dokümanların yönetim prosedürü, revizyonu, kim tarafında hazırlandığı, sistem onayları bölümlerinin olup olmadığı gözden geçirildi.
•   Kliniklerde yazılı dokümanlara erişimin olup olmadığına bakıldı.
•   Hastane içindeki (hastane girişi, asansör ve kat girişleri vb.) ulaşımı kolaylaştırıcı yönlendirmelere bakıldı.
•   Hastanenin web sayfası gözden geçirildi. Web sayfasındaki bilgiler kontrol edildi.
•   Tatbikat Raporları incelendi. İyileştirmelerin nasıl takip edildiğini sorguladılar, iş planları ve ilgili kurul toplantı tutanaklarından gösterildi.
•   Komite çalışma esaslarına ait yazılı dokümanı, kurul üyelerini ve kurul üye revizyonunun ne zaman yapıldığı kontrol edildi.
•   Hasta Güvenliği Komitesi ile ilgili yazılı dokümana ve toplantı tutanaklarına bakıldı. Yapılan her bir toplantı tutanağında; hastaların doğru kimliklendirilmesi, çalışanlar arasında etkili iletişim ortamının sağlanması, güvenli ilaç uygulamalarının sağlanması, transfüzyon güvenliğinin sağlanması, radyasyon güvenliğinin sağlanması, düşmelerden kaynaklanan risklerin azaltılması, güvenli cerrahi uygulamalarının sağlanması, tıbbi cihaz güvenliğinin sağlanması konularının bütün tutanaklarda görüşüldüğüne dair kayıtlara bakıldı.
•   Çalışanların Güvenliği Komitesi kapsamında kesici delici alet yaralanmaları ile ilgili sürecin nasıl takip edildiği tutanaklarda görüşülüp görüşülmediğine bakıldı. Çalışan güvenliğine yönelik yazılı doküman okundu.
•   Personel Eğitim Komitesi ile ilgili yazılı doküman, kurul üyeleri, oryantasyon rehberi ve iilgili eğitim kayıtları kontrol edildi.
•   Tesis Güvenliği Komitesi ile ilgili yazılı dokümana, toplantı tutanaklarına bina turu ekibinin yaptığı çalışmalara ve tespit edilen uygunsuzluklara yönelik açılan DÖF’lere bakıldı.
•   Güvenlik raporlama sistemine ait yazılı dokümana bakıldı.
•   Olay bildirimler incelendi. Olay bildirim sonucu yapılan Kök Neden Analizi’ne bakıldı. Olay bildirimlerin analizlerinin ne kadar sürede yapıldığı soruldu. Olay bildirim formlarının kim tarafından değerlendirildiği sorgulandı.
•   Hastaların Kimlik Belirlemesi ile ilgili yazılı dokümana bakıldı. Kimlik belirlemede kullanılan öğeler incelendi.
•   İlaçların yönetimi ile ilgili yazılı dokümana bakıldı. Sesi-görünüşü benzer ilaçlar listesi, YRİ listesi, pediatrik İlaç listesi, yeşil, kırmızı, mor reçeteyle alınabilen ilaçların listelerine bakıldı.
•   Farmakovijilans sorumlusunun belirlenip belirlenmediği soruldu. Eczacı çağrıldı. Ne zaman bildirim yapıldığını, advers bildirimi ile ilgili sürecin takibinin nasıl yapıldığı soruldu.
•   Akılcı ilaç uygulamaları ile ilgili yazılı doküman gözden geçirildi.
•   Sözel istem talimatına bakıldı. Hangi durumlarda alındığı ve ne zaman hekim tarafından onaylandığı soruldu.
•   Transfüzyon uygulamalarına yönelik yazılı doküman incelendi. Transfüzyon istemi, transfer, takip sıklığı ve sonlandırılması süreci okundu. Reaksiyon gelişmesi durumunda yapılması gerekenlerle ilgili doküman içeri gözden geçirildi.
•   Hastaların transfer süreci ile ilgili yazılı doküman incelendi. Dokümanda ameliyathaneye transfer sürecinin olup olmadığına bakıldı.
•   Düşme değerlendirmesi ile ilgili yazılı doküman ve form incelendi. Düşen hasta ile ilgili bildirim olup olmadığı soruldu.
•   Hasta ve yakınlarının eğitimi ile ilgili yazılı doküman ve form incelendi. Eğitimde kullanılan hasta eğitim dokümanlarına bakıldı.
•   Masa başındaki tüm hastane yöneticilerinin yaka kartlarının olup olmadığına bakıldı.
•   Çalışanlara yönelik sağlık taramaları ile ilgili yazılı plana bakıldı. Takibi kimin yaptığı soruldu. Enfeksiyon hemşiresi ile görüşüldü.
•   Kişisel koruyucu ekipmanların tanımlanması ile ilgili doküman gözden geçirildi.
•   Acil durumlarla ilgili yazılı dokümana bakıldı. Mavi, beyaz, pembe kod bildirim formları incelendi. Bu kapsamdaki eğitim kayıtlarına bakıldı. Özellikle eğitim kayıtlarında güvenlik görevlisinin yer alıp almadığı incelendi.
•   Organ bağışı ile ilgili yazılı dokümana bakıldı. Organ bağış sorumlusunun kim olduğu, beyin ölümünden sorumlu ekibin belirlenip belirlenmediği soruldu. Şuan ben sağlıklı bir vatandaş olarak bağış yapmak istesem kime başvurmam gerekir diye soruldu.
•   Acil müdahale setleri ile ilgili yazılı doküman gözden geçirildi.
•   Tıbbi cihazların yönetimi ile ilgili yazılı dokümana bakıldı. Hasta başı test cihazları sorgulandı. Doğrulamalarının nasıl yapıldığı soruldu. Firmaya ait kayıtlar gözden geçirildi.
•   Hastanenin temizliği ile ilgili yazılı dokümana bakıldı.
•   Hasta hakları birim sorumlusu çağrıldı. Hasta şikayetlerinin yönetimi ile ilgili süreç soruldu.
•   Çalışan memnuniyet anketlerinin içeriğine bakıldı. Yayınlanmış olan anketlerle içeriğin aynı olup olmadığına bakıldı.
•   Hastalardan onam alınması ile ilgili yazılı dokümana bakıldı.
•   112 komuta kontrol merkezi telefonla arandı ve hastaneden bildirimin olup olmadığı 112 komuta kontrol merkezine soruldu.
•   Yönetim katından mavi kod verilmesi istendi. Süre başlatıldı. Hekimlerin ve gerekli ekipmanın 3 dakika içinde alana ulaşıp ulaşmadığı kontrol edildi.

Klinikler
•   Yatan hasta katına gidildi. Dosya içeriklerinin aynı olup olmadığına bakıldı.
•   Onam formları kontrol edildi. Hasta-hekim imzalarının olup olmadığı incelendi.
•   Hekim istemleri, hemşire ilaç uygulamalarına yönelik uygulamalara bakıldı. Bölümdeki crash carda bakıldı. Crash cart kontrolü soruldu. Günlük, her kullanım sonrası ve 15 günde bir yapılması beklenen kontrollere bakıldı. Crash cart içindeki ilaçlar sayıldı, kontrol formu ile uyumlu olup olmadığı incelendi. Larengeskop kullanımı hemşireye soruldu. Larengeskobu hemşireden takması istendi.
•   Klinikteki kimlik belirleme ve sözel istem süreci soruldu.
•   İlaç dolapları kontrol edildi. YRİ dolaplarının kilitli olup olmadığına bakıldı.  İlaçların karışmaması için nelere dikkat edildiği soruldu. Narkotik ilaçlar sayıldı. Formdaki ve defterdeki sayılar karşılaştırıldı.
•   Hasta odasına girildi. Hemşire çağrı, lavabodaki çağrı butonu ve kontrol edildi.
•   Ameliyat öncesi hazırlık formuna bakıldı. Hasta transferinin nasıl yapıldığı soruldu.
•   Hasta odasında hastaya hangi eğitimleri aldığı soruldu.
•   Alandaki hasta başı test cihazlarının doğrulama, kalibrasyon süreci sorgulandı. Kullanıcıların eğitim alıp almadığı sorgulandı. Eğitim kayıtlarına bakıldı.
•   Hasta odalarında dezenfektan olup olmadığına bakıldı.
•   Hastaların beraberinde getirdiği ilaçların teslim alınması, kontrolü ve uygulanması ile ilgili süreç soruldu.
•   Kan ve kan bileşeni, uygulaması ile ilgili sorular soruldu. Kan takılan hasta kayıtlarına bakıldı. Kan isteminin, takibinin ve sonlandırılmasının nasıl yapıldığı soruldu.
•   Düşme riski olan hastalar yönelik süreç soruldu. Özellikle dört yapraklı yoncanın kullanıldığı iletildi.
•   İzolasyona alınan hastalarda kullanılan tanımlayıcı figürlerin anlamları soruldu.
•   Bölümdeki temizlik kontrol formları incelendi. Temizlik personeline süreç soruldu.
•   Kesici-delici alet yaralanmaları ile ilgili süreç soruldu.
•   Alandaki koruyucu ekipmanlar kontrol edildi.
•   Hemşire bakım planları soruldu. Bu bakım planı ile ilgili herhangi bir dokümanın yazılı olup olmadığına bakıldı.
•   Atıklara bakıldı. Uygun ayrıştırılması ve çöp kovalarının kullanımına bakıldı.
•   Laboratuara gönderilen örneklerin nasıl taşındığı ve kullanılan taşıma kabının temizliği soruldu.
•   Alandaki çalışanlara memnuniyet/ şikayetleri nasıl bildirdikleri soruldu. Web sayfası üzerinden erişim olup olmadığı soruldu.
•   Hastalara ne tür eğitimler verildiği soruldu, eğitim kayıtları gözden geçirildi.
•   Alanın sıcaklık nem izlemi, buzdolabı ısı takiplerine bakıldı.

Ameliyathane Hizmetleri:

•   Ameliyathane işleyiş ile ilgili yazılı dokümana bakıldı.
•   Ameliyathanedeki yarı steril ve steril alanlara giriş kurallarına bakıldı.
•   Boş olan ameliyathane salonuna girildi. Ameliyat salonundaki ısı takibine bakıldı.
•   İlaç yerleşimleri, stokların min, max değerleri, kritik seviyeye düştüğünde alınan önlemler soruldu. Stoktaki ilaçlar sayıldı. Stok tutarlılığına bakıldı.
•   Medikal gaz vanaları ile ilgili takibi kimin yaptığı soruldu.
•   Havalandırma sistemi ile ilgili periyodik bakımlar soruldu.
•   Tüm cihazların bağlandığı prizlerin kesintisiz güç kaynağına bağlı olup olmadığı soruldu.
•   Uyanma odasındaki hastanın transfer süreci gözden geçirildi. Takibine bakıldı ve dosyası incelendi. Hasta transferinin kimin eşliğinde yapıldığı ve teslimde ne tür bilgiler verildiği hastayı teslim almaya gelen hemşireye soruldu.
•   Güvenli cerrahi kontrol formu incelendi.
•   Ameliyathane önünde hasta bekleme alanı kontrol edildi. Hasta ve yakınlarının ameliyattaki hasta ile ilgili bilgi alıp alamadığı gözlendi. Bekleme alanında bulunan telefon, ameliyathanenin telefon numarasının yazılı olup olmadığına bakıldı.
•   Ameliyathanede kullanılan hasta başı test cihazları ile ilgili kullanıcıların eğitimleri sorgulandı. Cihazlara ait envanter kayıtları gözden geçirildi.
•   Kan transfüzyonu uygulamalarındaki süreç anestezi teknisyenlerine soruldu.
•   Ameliyat salonlarının ısı takibine bakıldı.
•    Malzemeler kontrol edildi. Son kullanma tarihi geçen malzeme olup olmadığına bakıldı.
•   Ameliyathanedeki atıkların nasıl ayrıştırıldığına bakıldı. Geçici atık deposu kontrol edildi.
•   Kişisel koruyucu ekipmanlar sorgulandı. Özellikle N95 maske olup olmadığına bakıldı.

Sterilizasyon Hizmetleri

•   MSÜ işleyişi ile ilgili yazılı dokümana bakıldı.
•   MSÜ’ye ait fiziki düzenlemeye yapıldı. Kirli alan, temiz alan ve steril alanlara bakıldı.
•   Bölümdeki ısı kontrolüne bakıldı. Bölümün temizlik formuna bakıldı. Temizliğinin nasıl yapıldığı kontrol edildi.
•   Kullanılan indikatörler gözden geçirildi. Class 4 ve üzeri olması gerektiği iletildi.
•   Buhar otoklavına ait kalibrasyona bakıldı. Sterilizasyon tarihlerine ve raf ömürlerinin standart olup olmadığına bakıldı. Tek paket, çift paket süreleri kontrol edildi.
•   Dezenfektanların etkinlik kontrolü için kullanılan striplere bakıldı.
•   Alandaki kişisel koruyucu ekipmanlara bakıldı. Kulaklık, gözlük, önlük kullanımı kontrol edildi.
•   Otoklavdan haftada kaç kez kültür alındığı soruldu.

Biyokimya Laboratuar Hizmetleri

•   Süreç ile ilgili yazılı dokümana bakıldı.
•   Laboratuarda kullanılan test rehberine bakıldı.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ayse_gul80 üzerinde 15 Kasım 2011, 17:18:27
kolay gelsin arkadaşlar;
önümüzdeki hafta denetleme yok mu? liste halen yayınlanmadı bilgisi olan var mı?


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: _burakk_ üzerinde 15 Kasım 2011, 17:38:58
3. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi nedeniyle (24-25-26 Kasım 2011) gelecek hafta denetleme olmayabilir..Bir-iki güne kadar netleşir..


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: ayse_gul80 üzerinde 15 Kasım 2011, 17:40:12
bende öyle düşünüyorum ... yoksa dün akşam kesin açıklanırdı heralde..


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: _burakk_ üzerinde 16 Kasım 2011, 11:33:41
idare..tşk arkadaşım gayet aydınlatıcı olmuş..


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: çede üzerinde 16 Kasım 2011, 14:28:35
İDARE TEŞEKKÜRLER DE SİZ KAMUDA MI YOKSA ÖZELDEMİ ÇALIŞIYORSUNUZ


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:31:40
   Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçları değerlendirilmelidir.
Mevcut yapılanmamızda yürütme kurulu toplantılarında bölüm hedefleri mutlak görüşülmelidir. Olumsuzluklar noktasında düzeltici / önleyici faaliyetleri görmek istiyorlar.
Geriye dönük yürütme kurulu toplantılarına bölüm hedeflerine ilişkin görüşler yazdırmıştım.
   Güvenli raporlama sistemi kurulmalıdır.
Bu maddenin karşılanması için ilgili prosedürümüzün yanı sıra olay bildirim formlarına ait kayıtlarımız beğenilmiş ve olay bildirim formlarının üzerinde durulmuştur. Mevcut formumuzda olayı bildiren kişinin ismi ve tanık olan kişinin ismi ve imzası da bulunmaktadır. Olay bildirimi isimsiz yapılırsa daha çok olay bildirimi gerçekleşeceği noktasında öneride bulunmuşlardır.
   İlaç yönetimine yönelik yazılı bir düzenleme bulunmalıdır.
İlaç yönetimine ilişkin var olan prosedürlerimizi birleştirelim ve bir İlaç yönetim planımız olsun projesiyle fikrini söyleyen ve uygulayan Saadet Hanım’ın çalışması denetçiler tarafından başarılı bulunarak beğenilmiş olup ilave olarak advers etki bildirimi ile ilgili yöntemimizden bu planda bahsetmemizin iyi olacağı önerisinde bulunmuşlardır.



Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:33:02
Hasta memnuniyeti anketi asgari bakanlık tarafından yayınlanan anket sorularını içermelidir.
Maddesi gereğince mevcut anketlerimizde hasta mahremiyetine yönelik bir sorgulama olmadığı için bu sorgulamanın yapılması gerektiğini ifade etmişlerdir.
   Çalışan memnuniyet anketleri uygulanmalıdır.
   Çalışan memnuniyet anketi, asgari bakanlık tarafından yayınlanan anket sorularını içermelidir.
Maddesi gereğince, mevcut anketlerimiz bakanlığın anketi ile tam bir uyum içersinde değil ,ancak burda benim dayandığım nokta, standart daha yayınlanmadan İk ‘nın sorumluğunda memnuniyet anketlerinin yapılmış olması idi. Dolayısıyla bu madde bize sıkıntı yaratmaz diye düşündüm. Ancak hasta memnuniyet anketlerinde, bakanlık anketleri ile ciddi bir karşılaştırma yapılınca, bu ankette ki soruların karşılaştırılmaması için taktik uygulayarak gecikmeli cevaplarla geçiştirmeyi başardık. Dolayısıyla inceleyecek vakitleri olamadı.
   Hasta ve yakınlarının görüşleri değerlendirilmelidir.
   Gerektiğinde iyileştirme faaliyetleri başlatılmalıdır.
   Gerektiğinde görüş bildiren hasta ve yakınına geri bildirimde bulunulmalıdır.
Maddeleri üzerinde çok detaylı durulmuş olup, özellikle örnek gösterdiğimiz şikâyetle ilgili hasta geri dönüş yapmış olmamız ve kayıt altında olması takdir almıştır.



Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:33:43
STOK YÖNETİMİ,
   İlaç anestezik ajan kit kalibratör  kontrol serumları ve malzemelerin stok takibi Hbys üzerinden yapılmalı.
Minimum maxsimum ve kritik stok seviyeleri ile birlikte miad kontroleri üzerinde detaylı bir şekilde duruldu.  Kritik seviyede  -1  i gösteren bir ürünün olması sıkıntı yaratmıştır. Bu sistemimizde renklendirme yöntemimiz geçerli bulunup, kritik seviye öncesi bir emniyet seviyesinin olması ve bu seviyede sistemin renkli uyarıcılarla alert vermesi yeterli olacaktır.
Miad sistemimiz için de kritik seviyede olduğu gibi renkli uyarıcı sistemin olması gerektiğini önermişlerdir.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:34:23

HASTA DOSYASI VE ARŞİV HİZMETLERİ;
Prosedür incelenerek arşiv personeline dosyaların ne şekilde birimlere dağıtıldığını, poliklinik hastalarına uygulanan riskli girişimsel işlemlerinin nasıl arşivlendiğini ve rıza formlarının alınıp alınmadığını incelediler. Adli vaka dosyalarının arşiv süreci üzerinde de ayrıca durulmuştur.Hasta dosyası incelenirken doktor imzaları incelenmiştir.Anestezi formunda ilaç uygulamaları ile ilgili ilacın veriliş yönteminin yazılması önerilmiştir.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:34:47
AMELİYATHANE HİZMETLERİ;
Bu bölümün standart maddeleri üzerinden tek tek geçildi ve kayıtlar incelendi. Elektirikler kesilerek kesintisiz güç kaynağı test edildi.
Anestezi dolabından örnek aldığı ilacın ordaki sayısı ile stoktaki sayısını karşılaştırdı. Aynı uygulama narkotik ilaçlar içinden de seçerek yapıldı.
Ameliyathane sürecindeki sorgulamalara Gülçin Hanım, Burcu Hanım ve Anestezi doktorumuz Hülya Hanım cevap vermişlerdir. Bu süreçte herhangi bir sıkıntı yaşanmamış olup özellikle cevap veren ekip hâkimiyetlerinden dolayı teşekkür almıştır.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:36:17
ben kamuda çalışıyorum  denetimlerden gelen sonuçları sizle paylaştım herkese başarılar dilerim  bir kamu hast kal. yön direktörüyüm saygı ve salamlar


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:37:43
ATIK YÖNETİMİ
Bölümünde prosedür incelendi ve uygulama alanı ile ilgili prosedür karşılaştırılarak denetlendi. Atık ile ilgili eğitim kayıtları incelendi. Herhangi bir sıkıntı yaşanmadı.
POLİKLİNİK HİZMETLERİ
Denetimi ana girişten çevreyi gözlemleyerek başladılar.
Karşılama, danışma ve yönlendirme hizmeti sunan kişiye sorular soruldu ve eğitimleri incelendi.
Hasta kabul çalışanları ile konuşuldu ve özellikle yaşlı ve engelli hastalar için uygulamalarımız sorgulandı ve çalışanların hasta memnuniyeti ve iletişim eğitimleri ve kayıtları sorgulanarak incelendi. Çağrı merkezi dahil olmak üzere hastanın muayene aralıkları ile ilgili nasıl bilgilendirildiği sorgulandı.
Emzirme odası beğenildi. Şimdiye kadar gördüklerinin en güzeli olduğu ifade edildi.
Kan alma birimi incelendi. Hastanın bayılması durumunda gerekli ekipman var mı diye soruldu ve mavi kod alarmı buradan verildi.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:39:14
   Bölüm bazında risk değerlendirmeleri yapılmalı
Maddesi gereğince Emine Küçük er’in yaptığı araştırmalar sonucu geliştirmiş olduğu her şeyi içeren tablo çok beğenilmiş ve örnek uygulama olarak bakanlığa iletilmek üzere kopyası alınmıştır.
   Çalışanlara yönelik uyum eğitimleri düzenlenmelidir.
   Genel ve bölüm uyum eğitimleri için rehber hazırlanmalıdır.
a)   Rehber meslek bazında hazırlanmalıdır.
Oryantasyon rehberimiz gibi meslek bazında bir uyum rehberimiz olmadığı için, mevcut sürecimizde uygulamamız olan oryantasyon eğitim takip formu yeterli bulunmamış ilaveten Ayşe Hanım’ın geliştirmiş olduğu ( tıbbi süreçler için )  formlar beğenilmekle birlikte bunun bir rehber şeklinde olması gerektiğini söylemişlerdir. 10 puan değerinde olan bu madde için durumu tolere etmiş te olabilirler, puan vermemişte olabilirler. Net bir ifade kullanmadıkları için bu konuda eğilimim tolere ettiklerine dair ancak emin değilim.
Bu bölüme ait eğitim kayıtları istenmiş ve herhangi bir problem yaşanmamıştır.  Özelliklede sözel order, hekimlerin eğitimleri, temizlik personellerinin eğitimleri ve kişisel koruyucu ekipman eğitimlerine ağırlık vermişlerdir. Eğitim sunumlarının içeriği üzerinde durmuşlardır.
Rastgele herhangi bir bölümün eğitim kayıtlarını sormuşlardır.
   Pembe Kod ile ilgili maddeden değerlendirme dışı bırakıldık.

   Organ bağışı ile ilgili ana madde geçerli olmakla birlikte,
Beyin ölümü yönetim süreci için yazılı bir düzenleme bulunmalıdır. Maddesinden değerlendirme dışı bırakılacağımız ifade edilmiştir.
   Bİomedikal süreçlerinde Biomedikal çalışanımız Kubilay’ın konusuna hâkimiyeti denetçiler tarafından takdirle karşılanmıştır. Kalibrasyon kayıtları, cihazların envanteri, cihaz üzerindeki etiketler incelenmiştir.Cihazların yeri değiştiğinde nasıl takip edildiğine dair özel soru yöneltmişlerdir.

   Temizlik check listleri üzerinde durulmuş aralarda sorumlunun kontrol ettiğine dair kontrol eden bölümü ve imzası olması gerektiği belirtilmiştir.


   Doktor muayene odaları için uygulama da olan check listimizde sorumlunun kontrol ettiğine dair bölüm bulunmamaktadır. Bu formda da kontrol eden bölümü açılmalı ve sorumlu kişinin imzası olmalıdır.

   Hasta memnuniyet anketleri uygulanmalıdır.
Hasta memnuniyeti anketi asgari bakanlık tarafından yayınlanan anket sorularını içermelidir.
Maddesi gereğince mevcut anketlerimizde hasta mahremiyetine yönelik bir sorgulama olmadığı için bu sorgulamanın yapılması gerektiğini ifade etmişlerdir.
   Çalışan memnuniyet anketleri uygulanmalıdır.
   Çalışan memnuniyet anketi, asgari bakanlık tarafından yayınlanan anket sorularını içermelidir.
Maddesi gereğince, mevcut anketlerimiz bakanlığın anketi ile tam bir uyum içersinde değil ,ancak burda benim dayandığım nokta, standart daha yayınlanmadan İk ‘nın sorumluğunda memnuniyet anketlerinin yapılmış olması idi. Dolayısıyla bu madde bize sıkıntı yaratmaz diye düşündüm. Ancak hasta memnuniyet anketlerinde, bakanlık anketleri ile ciddi bir karşılaştırma yapılınca, bu ankette ki soruların karşılaştırılmaması için taktik uygulayarak gecikmeli cevaplarla geçiştirmeyi başardık. Dolayısıyla inceleyecek vakitleri olamadı.
   Hasta ve yakınlarının görüşleri değerlendirilmelidir.
   Gerektiğinde iyileştirme faaliyetleri başlatılmalıdır.
   Gerektiğinde görüş bildiren hasta ve yakınına geri bildirimde bulunulmalıdır.
Maddeleri üzerinde çok detaylı durulmuş olup, özellikle örnek gösterdiğimiz şikâyetle ilgili hasta geri dönüş yapmış olmamız ve kayıt altında olması takdir almıştır.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: idare üzerinde 16 Kasım 2011, 15:45:53
Sizlere tavsiyem dosyalarınızı  iyibir sunum yapmak için  Hks deki bölümlere göre hazırlayın ve konusuna hakim olan bölüm sorumlularını her zamn yakınınızda bulundurun
sıkışdığınız anda devreye girsin cevaplasın unuttuğunuz evraklar veya yapmadığınız dökümanlar varsa  hazır bir bu konularda iyi eleman bulundurun anında dökümanı yapsın formatlasın ve siz sunun yani gelen denetçilere karşı pozitif olun onlara iyi bir elektrik verin konuya hakim olduğunuzu hissettirin ancak onların verebileceği örneklerede saıcak bakın onlar aynı zamnda bir eğitimciler bunada hazır ve kendinizi geliştirebilecek bir yapıda olduğunuzu gösterin naçizane tasiyelerim bunlar tabiki bu konuları sizbenden daha iyi biliyorsunuz sadece düşüncelerimi burada yansıttım tekrar herkese başarılar  kolay gelsin


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: yuysal üzerinde 17 Kasım 2011, 13:20:19
indikatör yönetimi, poliklinikler gibi konular  değerlendirmede kapsam dışındaydı. bu konuları neye dayanarak sorguladılar cevap verirseniz sevinirim


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: TRAKYA üzerinde 19 Kasım 2011, 17:59:37
edirnedeki denetlemeler 2 hafta ertelendi.çünkü ankarada kongre var.poliklinikler belirlenen altı bölüm dışında 3 yedek bölüm belirlemişlerdi 6 bölümden biri yoksa yedek 3 blümden sırasıyla denetliyeceklerdi.öyle olmuştur.


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: mücella üzerinde 21 Kasım 2011, 12:14:07
Merhaba sizlere geçmiş olsun darısı bizim de başımıza Dışkaynaklı döküman listenize baktılar ve beğendilerse bizede gönderebilirmisiniz İyi Çalışmalar


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: çede üzerinde 02 Aralık 2011, 13:31:46
denetime giren arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim
teşekkürler



Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: _burakk_ üzerinde 02 Aralık 2011, 14:20:51
Merhaba sizlere geçmiş olsun darısı bizim de başımıza Dışkaynaklı döküman listenize baktılar ve beğendilerse bizede gönderebilirmisiniz İyi Çalışmalar

daha önce konu açılmıştı.dış kaynaklı döküman listesi aşağıda linkte.
http://www.kalitekontrol.org/forum/empty-t2815.0.html


Konu Başlığı: Ynt: 2011 YILI KALİTE DENETİMLERİ
Gönderen: selmanecirli üzerinde 01 Ocak 2012, 20:21:18
arkadaşlar tanımlayıcı firüleri www.tanimlayicifigurler.com  dan bulabilirsiniz
0.332 342 57 09