21 Ağustos 2014, 02:21:03
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: İskan Raporu,Yapı Kullanma İzni,İnşaat Ruhsatı Almak,İmar Hizmetleri Alma Koşulu  (Okunma Sayısı 92328 defa)
o_guney
Administrator
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 857



Üyelik Bilgileri WWW E-Posta
« : 14 Ekim 2006, 19:49:05 »

Sponsor Reklamlar

İSKAN RAPORU (YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ)
İskan Raporu Nedir?
Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini inşaatın bitim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren ve Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenlenen bir belgedir.

İskan Raporu Almanın Koşulları Nelerdir?
İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma İzni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar. Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mak sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak MESKİ, TEDAŞ, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair noter onaylı taahhütnameyi. Yapı kullanma İzni Amirliğine vermesi istenir. Teknik raporlarla taahhütname verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir.

Yapı Kullanma İzni Nasıl Alınır?
Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye Fen İşleri Müdürlüğüne başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir. Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektrik ve telefon abonelikleri de yaptırılabilir.

Önemli Uyarı: Yapı kullanma izni olmayan yapılar bina ve binadaki bağımsız bölümlere su, elektrik ve telefon bağlantısı yapılamaz.

İskan Raporu Alınırken Gerekli Belgeler Nelerdir?
1.Dilekçe
2.Temel vizesi (İlçe Belediyelerden)
3.Vergi İlişik Kesme Belgesi (Her bağımsız bölüm için)
4. Fenni mesulden teknik rapor ( yapı denetimli inşaatlardan yapı denetim şirketi raporu)
İMAR HİZMETLERİ
İMAR PLANI ÜRETİMİ
Plan Tadili veya Mevzii Plan Tekliflerinde;
� Dilekçe
� Tapu veya Tapu Yazısı
� Çap
� Parsel maliklerinin şehir plancısına vereceği vekaletname
� Şehir Plancısı Karnesi
� Teklif plandan 13 adet kopya (üzerinde Şehir Plancıları Odası vizesi olan)
� Plan raporu
� Jeolojik etüt raporu
� Gerekli kurum görüşleri
belgeleri gerekmektedir.
Örnek Dilekçe Yükle
İMAR DURUMU TANZİMİ
� Dilekçe
� Tapu
� Çap
� Röperli Kroki
� Eski eser parsellerden fotoğraf ve Koruma Kurulu Kararı
� Geçici İnşaatlarda;
   1. Dilekçe
   2. Tapu
   3. Çap
   4. Kiracı olma durumunda kira sözleşmesi
   5. Vaziyet planı
Örnek Dilekçe Yükle
İNŞAAT RUHSATI ALMA
İnşaat Ruhsatı Almak İçin Gerekli Koşullar Nelerdir?
İnşaat ruhsatı alabilmek için talep sahibi aşağıdaki belgeler ile birlikte belediyeye başvurmak durumundadır. Eğer Belediye İmar Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme sonunda ruhsat alması için herhangi bir eksiklik görülmezse aşağıda örneği görülen Yapı Ruhsatı eksiksiz olarak doldurularak talep sahibine verilecektir. Yapı ruhsatını alan talep sahibi inşaata 2 yıl içinde başlayabilir.

2 yıl içinde inşaata başlamazsa veya 2 yıl içinde inşaata başlanmasına rağmen 5 yıl iinde inşaat, ruhsatına uygun olarak bitirilmezse ruhsat hükümsüz olur. Bu durumda ruhsat yenilenmediği taktirde inşaata izin verilmez, ayrıca kısmen yapılan kısımlar için ruhsatsız inşaat işlemi yapılır.

İnşaat Ruhsatı Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
1. Ruhsat talep dilekçesi
2. Tapu sureti
3. Mal sahiplerinin vekaletnamesi (gerekli ise)
4. Aplikasyon krokisi
5. Çap
6. İmar durumu
7. İmar durumuna göre onaylı vaziyet planı (gerekli ise)
8. İmar durumuna göre proje öncesi istikamet (gerekli ise)
9. İnşaat mühendisinin statik hesaplarına teşkil edecek jeoteknik zemin etüt raporu
10. Deprem Yönetmelik şartlarına uygun olarak projelerin işin başından sonuna kadar yerinde tatbik edileceğine dair noterden fenni mesullük taahhütnamesi (mimar veya inşaat mühendisinden)
11. Diğer 3 mühendisin ilgili odasından fenni mesullük taahhütnamesi (mimar veya inşaat mühendisi, elektirik mühendisi. Ve makine mühendisinin kendi projeleriyle ilgili taahhütnameleri)
12. madde 3 takım mimari proje
13. madde 3 takım statik proje
14. madde 2 takım elektrik projesi
15. madde 2 takım sıhhı tesisat proje
16. madde 5 kat ve üstü için asansör avan projesi
17. madde yapı denetim kanunu kapsamında olan yapılar için yapı denetim evrakları şeklinde düzenlenecek.
 
Logged

“Kalite asla bir tesadüf değil, daima akıllı bir gayretin sonucudur.”
John Ruskin

Logged
karadeniznurettin
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : 19 Eylül 2008, 23:34:24 »

[Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
 
Ben emekli bir kişiyim.Henüz ANKARA da yaşamaya devam ediyorum.

Yardımcı olabileceğinizi düşündüğüm bir konu/sorum olacak sizlere..

ANTALYA dan karınca kararınca küçük bir daire aldım.(Arsa tabusu ile..).
Bina biteli 4 ay geçti.Ancak,Genel İskan,Yapı Kullanma izni alınamadı.En son bugün(19 Eylül 2008) itibarı ile Yapı Denetim Rp.tamamlanmış,Genel İskan işlemlerine de başlandığını öğrenmiş bulunmaktayım.( MURATPAŞA  Belediyesinin ilgili kısımlardan telefonla öğrendim.)
 
Sizlere sorum şu olacak;
1.Genel iskanla(Belge tamamlanma aşamasında..) kendi adıma su,elktrik,telefon,internet vs. vs işlemleri yürütebilirimmi?Yani deniyorki(inşaat sahibi,emlakçı tarafından..) şu anda da  dahi suyu-elektriği bağlatabilirsin..Sadece GENEL İskan Belgesi ile bağlanırmı?Bağlanırsa abonelik kimin üzerine hangi tarifeden olur?
 
2.Aksi durumda Ferdi iskan mı çıkarılmalıdır?

3.Ferdi iskanın çıkarılması inşaat sahibinin,yani yap-satçı tabir edeceğim müteahhitin mi görevidir?Yoksa daireyi satın alanamı aittir..(FERDİ İSKAN YAPI KULLANMA İZİN  ANLAMINAMI GELİYOR?)

4.Eğer,Ferdi İskanın çıkarılması  alıcıya, yani bana ait ise bunun için benim giderim olurmu?(GÜZEL OBA Mahh. de 80m2 dairem için nekadar bir masrafım olur?Yaklaşık..)

5.ANTALYA da uygulama nasıldır?


Tekrar ilginiz için teşekkür eder, önümüzdeki günlerde milletçe  kutlayacağımız Şeker Bayramınızı kutluyorum.
Selam ve sevgiler,

N.Karadeniz
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2008, 20:53:38 Gönderen: karadeniznurettin » Logged
Baldassare
Uzman
****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 489



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : 20 Eylül 2008, 13:25:29 »

Teşekkürler...

Teşekkür düğmesi yok mu forumda?...
Logged
yucel
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : 27 Şubat 2011, 14:45:19 »

merhaba,ben adapazarı erenler beldesi,dilmen mahallesinde ikamet ediyorum.18.08.1995 tarihinde kat irtifak tapulu daire satın aldım halen oturmaktayım.dairemi satmak istediğim vatandaş benden iskan ruhsatı sordu.belediye imar sevisine başvurdum.altı daireli apartmanımızın diğer 5 dairesini iskan ruhsatı var bir tek benim dairenin iskanı yok.dosyada bina inşaat ruhsatı ve diğer izinler ile ilgili evraklar mevcut olduğu halde bana iskan almak için yeniden proje gerekli dediler.merak ettiğim iskanı olmayan dairemin elektrik,su,doğalgaz bağlanırken ayrıca emlak vergisi mükellefi olurken iskan izin belgesi istenmesi zorunlu değilmiydi.iskan almak için nasıl bir yol izlemeliyim.teşekkür ederim
Smiley Smiley Cheesy GrinLinklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Logged
newleon
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #4 : 23 Nisan 2012, 15:28:14 »

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Oturma izni nasıl alınır
bende çok merak ediyordum ama kısa zaman sonra internette bir araştırma yaptım ve bir danışmanlık firmasıyla karşılaştım bu firma bana çok yardımcı olmuştu. Çok teşekkürler güzel bir yazı olmuş
Logged
SWEETMAN27
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : 23 Haziran 2012, 10:21:41 »

MRB  1980 yılında yapılmış bina işyeri olarak yanlız 2 katlı işyeri 1 katın yapı kulnması var 2 katın yok 2 kata yapı kullanma alabilirmiyiz
Logged
akrepzeus
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : 25 Şubat 2013, 22:10:02 »

Merhaba.
        Yeni bir daire satın almak istiyorum.Sözleşmemi yaptım kaporamı verdim.Ardından daire için iskan ve ruhsat işlemlerini kontrol etmeye başladım.Tapunun fotokopisi ile belediyeye başvurdum.Yapı :2000 yılında başlamış 2001 yılında bitmiş.Toplam 6 daire 1 dublex.Belediyedeki memurlardan biri sistemden baktı ve genel iskanı yok dedi.diğeri ise arşivde fotokopisi var ama orjinal iskan raporu yok dedi.tapu da olabilirmiş.Yapı eski olduğu için işbitim  belgesi ile ferdi iskan alabileceğim söylendi (2000 yapımı olduğu için o zamanlar genel iskan yok dediler).Binadaki 4 daire sahibi ferdi iskanını almış.Baktığım zaman benim alacağım ve 2 dairenin daha ferdi iskanı yok.Belediyedeki arkadaş bana yapı ruhsatı diye birşeyin fotokopisini verdi dedi bu genel iskan ve bir de karşı dairede oturan kişinin ferdi iskanının fotokopisini gösterdi.Tapuda arsa olarak geçiyor.Kat irtifakı yazıyorNe yapacağımı şaşırdım.Neyi bilmem gerektiğini nerden öğreneceğimi de şaşırdım.Eğer yardımcı olursanız çok sevinirim.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Bu Sayfa 0.277 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu S 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 NBA - omerguney.com