18 Ekim 2018, 07:01:52
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ISO 9001:2000 ile ISO 9001:2008 arasındaki fark nedir?  (Okunma Sayısı 23956 defa)
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« : 06 Aralık 2012, 10:49:26 »

Merhaba
Acaba ISO 9001:2000 ile  9001:2008  arasında ne fark olduğunu anlatabilir misiniz?  Maddelerinin hepsi aynı sıralamada.   Bir de çalıştığım fabrikada   A.Ş.  için ayrı ,  LTD.  için ayrı denetleme yapılıyor. Bunları nasıl birleştirebilirim?  Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?  Teşekkürler...
Logged

Logged
SYSTEM'S
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 34


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : 31 Aralık 2012, 13:53:57 »

ikisi arasında çok ciddi farklılıklar yoktur...kelimelerin ve anlatımların bir kısmı düzeltilmiştir.bazı maddeler açıklık getirilmiştir.

sizin tüm kalite sisteminizdeki dökümanları birleştirerek bu a.ş ve ltd kısmını birleştirebilirsiniz.Kalite el kitabında bu durumu açıklayarak ve devamında tüm prosedürlerin içinde birleştirerek yapabilirsiniz.tüm dökümanlarınızı ortaklaştırın...
Logged
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #2 : 02 Ocak 2013, 11:33:27 »

Merhaba
İlgilendiğiniz  için teşekkürler.  Uygun görürseniz , ben iki ayrı sistemin(A.Ş.  ve  LTD.)  prosedürlerini aşağıya belirteyim. Siz bana , hangilerini silmem gerektiğini, hangilerini birleştirmem gerektiğini belirtirseniz sevinirim.

A.Ş.                                                                                                                   LTD.
1) YGG                                                                                                              1) DÖKÜMAN VE VERİ KONTROLÜ
2) PAZARLAMA VE SATIŞ                                                                         2) DÖKÜMAN HAZIRLAMA
3) DÖKÜMAN VE VERİ KONTROLÜ                                                      3) İÇ TETKİK
4) SATINALMA                                                                                             4) KALİTE KAYITLARININ KONTROLÜ
5) MÜŞTERİNİN TEMİN ETTİĞİ ÜRÜNÜN KONTROLÜ                  5) UYGUN OLMAYAN ÜRÜNÜN KONTROLÜ
6) ÜRÜN VE HİZMETİN TANIMI VE İZLENEBİLİRLİĞİ                  6) DÜZELTİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER
7) PROSES KONTROL                                                                                7) TASARIM
8.) GİRİŞ KONTROL                                                                                    8.) SATINALMA
9) MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETLERİ                                          9) BAKIM ONARIM
10) UYGUN OLMAYAN ÜRÜN VE HİZMET KONTROLÜ                 10) MÜŞTERİNİN TEMİN ETTİĞİ ÜRÜNÜN KONTROLÜ
11) DÜZELTİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER                                     11) TEDARİKÇİ DEĞERLENDİRME
12) TAŞIMA SEVKİYAT DEPOLAMA                                                      12) SATIŞ
13) KALİTE KAYITLARININ KONTROLÜ                                     
14) İÇ KALİTE TETKİK
15) EĞİTİM
16) SERVİS
17) İSTATİKSEL TEKNİKLER
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2013, 11:35:20 Gönderen: elviskilli » Logged
SYSTEM'S
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 34


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : 03 Ocak 2013, 09:24:15 »


Merhaba

aslında varolan şeyler iki kez yazılmış... ben listeyi tek hale getirdim. şimdi bunları iki şirketin diliyle ortak bir metne dönüştürmeniz.tüm dökümanları ortak bir dille kullanılacak halde yeniden gözden geçirmeniz.

A.Ş. /LTD                                                                                                               
1) YGG                                                                                                             
2) PAZARLAMA VE SATIŞ  (satış zaten var)                                       
3) DÖKÜMAN VE VERİ KONTROLÜ (döküman hazırlama bunun içinde olmalı)
 13) KALİTE KAYITLARININ KONTROLÜ                                               
 5) TASARIM                                                                                                                                                                   
4) SATINALMA (Tedarikçi değerlendirme bunun içinde olmalı)
8.) GİRİŞ KONTROL   (müşterinin temin ettiği ürünün kontrolü bunun içinde olmalı) 
6) ÜRÜN VE HİZMETİN TANIMI VE İZLENEBİLİRLİĞİ                 
7) PROSES KONTROL 
9) MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETLERİ                                         
10) UYGUN OLMAYAN ÜRÜN VE HİZMET KONTROLÜ                 
11) DÜZELTİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER                                     
12) TAŞIMA SEVKİYAT DEPOLAMA                                                                                     
14) İÇ TETKİK
15) EĞİTİM
16) SERVİS
17) İSTATİKSEL TEKNİKLER
18) bakım
Logged
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #4 : 03 Ocak 2013, 11:14:09 »

İlginiz için tekrar teşekkür ederim. Fakat aklıma takılan sorular var. Birincisi ,  "Müşteri Memnuniyeti Anketleri"  prosedürünü iptal edip , "Pazarlama ve Satış"ın  içine ekleyebilir miyiz?  İkincisi "Servis" prosedürü aynı keza, hani satış sonrası olan bir uygulama olduğu için.
Logged
SYSTEM'S
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 34


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : 03 Ocak 2013, 11:36:52 »

pazarlama-satış-servis birleşebilir.ama müşteri memnuniyet anketini bağımsız tutmanız sistemin objektifliği açısından ayrı kalmalı.. mümkünse memnuniyet anketlerini satış dışında bir departman yüklenmeli ve takip etmeli....
Logged
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #6 : 02 Mart 2013, 17:57:34 »

Tekrar merhaba
Benden istenen bir çalışma var.   2008 ile birlikte prosedür ve proses yaklaşımının değiştiği , buna istinaden prosesleri prosedürlerden ayırıp onlara ilişkin ayrı döküman ve dosyalama yapmam isteniyor. Yani daha açıklayıcı anlatayım; prosedür bu işin vazğeçilmezi ve kanunudur , proses ise girdisi çıktısı olan yaşayan bir faaliyetler grubudur. örneğin satınalma , bakım , proses kontrol gibi. Şimdi buraya kadar anlattığım kısım doğrumu?  Yani proses yaklaşımı diye bir kavram mı var?
Logged
SYSTEM'S
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 34


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : 02 Mart 2013, 18:05:15 »

evet böyle bir kavram 2008 den bu yana var....

girdileri olan, çıktıları olan, ve bu çıktıları elde etmek için bir proseslendirme yöntemi vardır... yani sitemin tamamını proses yaklaşımına göre şekillendirmelisin... standardın istediği zorunlu prosedürler hariç bazıları proses yaklaşımı mantığına sokamıyorsun...
Logged
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #8 : 02 Mart 2013, 19:49:48 »

--DÖKÜMAN VE VERİ KONTROLÜ
--KALİTE KAYITLARININ KONTROLÜ 
--İÇ TETKİK
--UYGUN OLMAYAN ÜRÜN KONTROLÜ
--DÜZELTİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER
        Yani bu prosedürler hariç ,  diğerlerini proses olarak yeniden mi yazayım?  Cevap evetse , tıpkı prosedür gibi aynı şablonda yazıp klasör mü oluşturayım?
Logged
atish
Kıdemli üye
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 128



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : 03 Mart 2013, 00:28:23 »

Bu zorunlu prosedür olanlar kalacak diğerlerini prosedür gibi yazmayacaksınız iş akış şemaları, kaplumbağa diyagramı vb. yöntemlerde proses haritası olarak hazırlamanız gerekmektedir.
Logged

Ayşen ARAS
Bursa Kalite
Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
www.bursakalite.com
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #10 : 03 Mart 2013, 22:16:03 »

Ayşen Hanım
Aklımdaki belirsizlik ve karışıklığı gidermek için soruyorum,  sadece iş akış şemaları ile oluşturacağım bu prosesleri herhangi bir prosedüre bağlamayacak mıyım? Yani bir prosedürün alt basamağı olarak, prosedür içinde atıf yapılan uygulama gibi.  Yoksa bağımsız bir şekilde iş akış şemaları grubu mu oluşturacağım? Bu konuyu biraz açar mısınız.  Teşekkürler.
Logged
atish
Kıdemli üye
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 128



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : 03 Mart 2013, 23:25:59 »

Rica ederim, hayır prosedüre bağlamayacaksınız. Kalite Yönetim Sistemi özellikle 2008 revizyonu ile birlikte proses yaklaşımının ele alınmasını beklemektedir.  O nedenle sadece zorunlu prosedürleri prosedür olarak oluşturmanız yeterli. Proses ve prosedürleri ilgili maddelerde kalite el kitabında atıf yapacaksınız. Proses yönetimini bir çok adımda sağlayabilmelisiniz. Sadece iş akış şeması olarak değil proses planı gibi düşünmelisiniz iş akışı sadece ana hattı. Prosesin tanımı, sorumlusu, girdi ve çıktıları,  ilgili dokümanları, proses performans kriterleri, proses hedefleri, kontrol periyodu vs. tanımlanmalıdır. Kalite hedefleri proses hedefleri ile tutarlı olmalıdır. İç tetkik bölüm bazında değil proses bazında gerçekleştirilmelidir. Özetle proses, prosedürün alt dokümanı değildir. Aksine kalite yönetim sisteminin bel kemiğidir. Kolay gelsin.
Logged

Ayşen ARAS
Bursa Kalite
Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
www.bursakalite.com
elviskilli
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


Üyelik Bilgileri E-Posta
« Yanıtla #12 : 04 Mart 2013, 10:13:58 »

Ayşen Hanım
İşte şimdi yavaş yavaş kafamda birşeyler şekillenmeye başladı. Bu belirsizlik sebebiyle zaten sayfanın başında sormuştum; 2000 ile 2008 arasındaki fark nedir diye.  İkisi arasında çok ciddi farklılıklar yok , sadece kelimelerin ve anlatımların bir kısmı düzeltilmiştir denildi. Bu doğrudur ama ilaveten  2008 revizyonu ile birlikte proses yaklaşımının ele alınması durumu türemiş. Bu durumda ben ,  var olan prosedürlerimi (zorunlular hariç)  iptal edip yada silip  proses iş akışları yazmaya başlayayım.  Tekrar teşekkür eder , görüşmek dileğiyle iyi çalışmalar dilerim.
Logged
atish
Kıdemli üye
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 128



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : 13 Mart 2013, 20:47:41 »

Çok ciddi farklılıklar yoktan kasıt yeni eklenen veya iptal edilen herhangi bir madde olmadığı için denilmiştir sanıyorum ama dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var tabi.  Proses yaklaşımından ziyade diğer önemli konulardan biride müşteri memnuniyeti değerlendirmeleri. Biliyorsunuz genelde sadece anket yöntemi uygulanır. Sadece anket uygulaması genel değerlendirme için uygun değildir. Özellikle bu konuya açıklık getirilmiştir. Ürün kalitesi, iade/red oranı, teslimat performansı, şikayetler, öneriler, ziyaretler, geri bildirimler, garanti şartları, kalıcı müşteri profili vb. gibi birçok veriden yararlanılarak toplam da bir değerlendirme yapılmalı anket uygulaması bu değerlendirmenin sadece bir parçası olmalıdır. Müşteri bazında reel bir analiz yapılabilmelidir. Bilgilerinize...
Logged

Ayşen ARAS
Bursa Kalite
Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
www.bursakalite.com
SYSTEM'S
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 34


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : 14 Mart 2013, 18:06:38 »

ciddi farklılıklar yok derken aynen ayşen hanımın dediğini söylemek istemiştim.yani yeni madde veya çıkarılan madde yok....
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Bu Sayfa 0.076 Saniyede 19 Sorgu ile Oluşturuldu S 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22