25 Eylül 2018, 04:18:52
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Tuzun Faydaları  (Okunma Sayısı 437 defa)
piytu
Etkin Üye
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


Üyelik Bilgileri E-Posta
« : 31 Ocak 2018, 12:01:53 »

İşte tuzun faydaları
Tuz sanıldığı gibi hipertansiyona yol açmaz, hatta bu bilimsel olarak bile kanıtlanmamıştır. Aksine yapılan araştırmalarda az alınan sodyumun sağlık sorunlarına yol açtığı görülmüştür. Bir çalışmada 2300 mg’dan daha az tüketen kişiler (bu tavsiye edilen günlük miktar) günde 2300 mg sodyum tüketen kişilere oranla daha sağlıksız olmuşlar ve ölüm riskleri daha da artmıştır. O yüzden vücut mutlaka sodyum miktarını karşılamalıdır.

Tuz, insülin duyarlılığını geliştirerek kan şekeri kontrolüne yardımcı olur. Düşük tuzlu bir diyet insülin direncini arttırır ve hatta orta dereceli bir diyet tuzu, insülün direncine neden olur.

Tuz doğal bir antihistaminadır.  Dilin üzerine serpilmiş bir tutam tuz alerjik reaksiyonun veya astım atağının iyileştirilmesine yardımcı olabilir ( kaynak ).

Midenizin pH değerini korumak istiyorsanız, mutlaka tuz tüketmelisiniz. Mide asidi hidro klorik asittir ve tuz sodyum klorürdür. İyi bir sindirim için mide asidinin yeterli olması gereklidir. Ancak dünya’daki neredeyse %90 insanın mide asidi seviyeleri düşüktür.

Tuz fazla adrenalin seviyelerini düşürür. Adrenalin için gerekli olan stres hormonu çok fazla salgılandığında sağlığımıza zarar verebilir, bu yüzden tuz bu stresi engeller ve dengede tutar.  ( kaynak ).

Tuz iyi bir uyku süreci sağlar. Tuz stres hormonlarının baskılanması ve metabolik hızın artması nedeniyle anti stres ve anti-excitatory niteliklere sahiptir. Birçok kişinin düzensiz uyku bozukluğunun temel nedeni düşük sodyum miktarıdır. Yeterli tuz oranı olduğu zaman uyku bozukluğunuz ortadan kalkabilir ve düzenli bir uyku sürecine girebilirsiniz.

Yeterli tuz tüketimi, sağlıklı bir kilo vermeyi ve hızlı metabolizmayı teşvik eder. Yapılan bir araştırmada uz tüketiminin artmasının kortizol ve düşük kan kortizol düzeylerinin giderilmesine yol açtığı öğrenilmiştir.

Tuz dolaşımdaki stres hormonlarını azaltarak tiroit fonksiyonunu destekler . Örneğin, kortizol anti-tiroidtir, ancak tuz fazla kortizolle savaşmaktadır.

Tuz hücre dışı sıvının hiperosmolaritesini destekler. Hafif hiperosmolarite-hücre dışı sıvıda hücreye oranla daha fazla çözünen maddeler- aslında hücrenin metabolik hızını arttırır ( kaynak ). Yani tuz metabozlizmayı hızlandırır. Öte yandan, hücre dışı sıvı hücre ile ilişkili olarak hipo-ozmotik olduğunda, proteinlerin ve glikozun bozulmasını engeller ve böylece hücrenin metabolizmasını düşürür.

Yeterli tuz miktarı hormonları destekler ve düzenler.

Tuz yiyeceklerin tadını güzel yapar. Tuz tokluk hissi yapar. Böylelikle gıdaları en iyi şekilde tüketmenizi ve zayıflamanızı sağlar.

En doğru tuz hangisidir?
En doğru tuzun ne olduğu hep merak edilir. İşlenmiş olan tuz her zaman daha faydalı ve sağlıklıdır. Fakat en doğru ve sağlıklı olan tuz, az miktarda mineral ve katkı maddesi içermeyen rafine edilmemiş tuzdur.

Ne kadar miktarda tuz tüketmeliyim?
Yemekler özgürce tuzlanmalı ve tadına bakılmalıdır.   Metabolizma yavaş olduğunda ve tiroid en iyi şekilde çalışmadığında, mümkün olduğunda ekstra tuz tüketilmesi faydalı olabilir. Neredeyse bütün gıdalarınızda fayda olmamak şartıyla tuz kullanabilirsiniz.

Böbrek hastalığı veya hipertansiyonunuz varsa, tuz alımını arttırmadan önce bir tıp doktoruyla görüşmeniz gerekebilir.

Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor
Linkleri görebilmek İçin Üye Olun veya Giriş Yapın
Logged

Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Bu Sayfa 0.056 Saniyede 19 Sorgu ile Oluşturuldu S 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22